BREAKING NEWS

Subscribe and Follow

Follow

Nikko - Going on a trip during Golden Week - Day 1

Mon amie Chiara m'a invitée à venir avec elle et ses amis italiens en voyage à Nikko, dans les montagnes japonaise. J'étais super contente, parce que j'aime énormément les montagnes japonaise et la randonnée ♥
Le réveil fut un peu difficile et tôt car nous avions presque 3-4h de trajet pour rejoindre la ville de Nikko durant ce Golden Week.
Nous sommes arrivées vers 13h et avons déjeuné dans un restaurant japonais traditionnel très bas prix.

My friend Chiara invited me to go with her and her italians friends on a trip to Nikko, in the japanese moutains, I was really happy, because I really love japanese moutains and hiking ♥
Wake up was a little bit difficult and early because we had around 3-4h in train until Nikko during this Golden Week. We arrived around 13h and got a lunch in a cheap and traditionnal japanese restaurant

Notre plan au départ été de partir en randonnée parce que le lendemain ils annonçaient de la pluie. MAIS à cause du Golden Week, les bus causaient trop de circulation et il fallait 4h pour rejoindre notre lieu de randonnée. nous avons donc décidé de visiter Nikko en premier.

Our plans was at first hiking because of the bad weather they had annouced for the day after, BUT because of golden week, the buses was high and if we took it we had 4h to join our hiking area...so we decided to stay at Nikko and visit the city in first.

Shinkyo bridge

With italian team ♥

We met cute family dogs ♥

Toshogu shrine

THE MONKEYS

Golden week = too much peoples

TOO MUCH PEOPLES

SLEEPING CAT

Nous étions tous fatigués après cette journée ><

We were all so exausted after this day ><

Le temple ferme à 5 h donc après, il n'y a plus personne.

The temple close at 5 p.m so after they have nobody

♥ Thank you ♥

Après, nous avons essayé de rejoindre un autre endroit pour voir une cascade. mais le soleil ici se couche vers les 6h et c'étais déjà l'heure. Alors nous sommes quand même rentrés dans le "temple" forêt dans le noir sans lumière et avec des statues de bébés et bouddhas japonnais parfois sans tête haha donc nous ne sommes pas restés parce qu'il faisait déjà nuit et que l’atmosphère avec des statues de bébés morts avec une tête coupées c'est un peu bizarre >< un peu comme si des esprits te regardaient et te suivaient haha, le plus étrange je pense, c'était le gars occidental qui marchait seul dans le noir derrière nous ><

After we try to go to annother spot to see a waterfall, but the sun goes down at 6 p.m here and it was already late so we have entered in forest with no light and status of headless babies. haha so we didn't stay that much because it was already night and the atmosphere with dead babies status is little bit strange, like japanese spirit just watching you and following your steps haha the strangest thing I think is this occidental guy who walk alone in the dark forest just behind us ><

Après, nous avons mangé dans le même restaurant que le midi et nous avons prit le dernier train pour rejoindre notre air bnb près de Nikko.

So after we eat at the same restaurant than before and took the last train to go to our air bnb near Nikko. and fell asleep ♥

Nikko - Going on a trip during Golden Week - Day 1 Nikko - Going on a trip during Golden Week - Day 1 Reviewed by Yurie on 05:26 Rating: 5